18 Februari 2011

Sakit Kepala

     Sakit kepala?? Kenapa? Ada masalah ke? mcm tu lah orang akan tanya bila aku ngadu sakit kepala. Banyak masalah sampai buat kepala aku berat sangat. Masalah dengan orang-orang di sekeliling. Mungkin aku pun bawa masalah. Yang tu aku tak tahu lah. Kita takkan nampak keburukan diri sendiri. kn? Yang kita nampak, keburukan orang lain.

    Kadang-kadang aku terfikir, kenapa aku hidup dalam persekitaran yang macam ni?? Bila aku cerita kat mak, mak tak mampu nak jawab. Dia suruh aku sabar. Tapi sampai bila nak sabar.. Sabar pun ada tahapnya jugak. Dengan kawan-kawan, aku tak tahu nak cakap apa. Tapi bila berhadapan dengan mereka, aku sakit kepala. Sakit kepala dengan perangai mereka. Macam-macam hal.

    Kadang-kadang, aku jadi tak ada mood nak belajar. Rasa nak berenti je belajar. Sakit kepala. Tapi tak boleh berenti, sekarang aku dah dekat nak abis dah. Aku harapan mak ayah. Ni mungkin salah satu dugaan dan cabaran buat aku supaya aku kuat dan lebih matang dalam menjalani kehidupan. Bila ada kat rumah sewa, ada kat kelas, aku rasa nak balik kampung. Nak duduk je kat kampung.

    Tapi bila duduk kat kampung, keadaan kat kampung pula. Ada sesetengah makcik-makcik kat kmpung tu tak suka aku. Dia tu darah danging aku sndiri. Sebab dengki, macam-macam cerita dia duk jual kat orang kampung. Yang ni buat aku tak nak duduk kat kampung. Aku tak tahu apa salah aku. Bila aku ramah, dia cakap aku bajet ramah. Cara aku berpakaian pun dia nak komen. Dia tak tahu anak dia kat u tu teruk lagi. Dia tak tahu. Tapi takpe.. Mak aku kata, jangan risau. Allah ada...

All Iz Well~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan