04 Mac 2011

Rumah Baru

    Hari ni aku dah duduk rumah baru..hehe...Mula-mula tu macam tak best juga nak kena pindah-pindah. Tapi memang tak best pun. huhuhu.. Semalam aku dengan kawan-kawan serumah masuk rumah tu sebelum dicuci. Ya Allah! sangat kotor rumah tu. Aku tertanya-tanya gak la, rumah ni ke yang aku nak duduk nanti? Macam mana penyewa sebelum ni duduk hah? Diaorang tak rimas ke duduk tempat bersepah dan kotor macam ni?huhuhu.. Macam tak boleh terima. huhuhu...

    Lepas siap-siap kemas dalam dan luar rumah semalam, kitaorang sepakat nak siapkan hari ni. Tadi pulak, makcik datang bawa nasi untuk kitaorang. Dia cakap, esok nak rumah yang kitaorang duduk ni kosong dah. Aku dan geng buat persediaan mental n fizikal untuk pindahkan barang. Nasib baik pagi tadi kitaorang dah basuh rumah dah. Kalau tak sampai ke malam la agaknya.

    Dah siap-siap angkut barang semua, susun-susun semua, kitaorang makan nasi yang makcik bagi. Aku yang makan paling banyak. Fuuhh! penat tau.. hahaha... Malam tiba, kitaorang rehat-rehat. Santai-santai. Esok pagi nak pergi jalan-jalan pula. hehehe.. Aku ambil peluang yang ada ni untuk tulis blog. Tak de keje kan aku. Tapi ni mata dah layu, mengantuk dah. Harap-harap semua boleh tidur lena kat rumah baru malam ni..=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan