03 April 2011

m0ody ~

     Aku pun tak tahu la nape aku moody je hari ni. Dari bangun pagi tadi lagi. Tidur malam tadi aku mimpi arwah abah. Arwah abah abe. Padahal aku tak kenal pun abah. Sekadar tengok kat facebook je. Aku pun tak tahu nape arwah hadir dalam mimpi aku. Dalam mimpi tu, arwah senyum je. Bahagia je aku tengok.

    Bangun2 dari tidur, aku tak sedar airmata dah membasahi pipi. Aku pun tak tahu kenapa aku menangis. Aku hairan. Sampai malam aku xde mood. Teringat2 mimpi tu. Bukan ape, rasa macam diri ni banyak dosa yang tak tertanggung. Bila tak tahu aku boleh sucikan hati yang gelap ni. Sebab mati itu tak pernah lambat atau cepat walaupun 1 saat. Tak pernah bagitahu bila nak datang.

    Seharian aku duk pikir benda ni. Sampai semua keje aku tak buat. Malam ni pun aku gagahkan diri buat jugak. Aku ni jenis suka cakap. Tau-tau la. Bila cakap mesti sibuk nak cerita hal orang tu, hal orang ni. Bila nak berubah ni?? hemm... Faktor persekitaran pun salah satu penyebab juga sebenarnya. Tapi yang paling penting, semua atas diri kita sama ada nak berubah ataupun tak. Semua atas diri kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan